KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 KasseRapportens Hjælpe Forum
 Generelle spørgsmål vedr. KasseRapporten
 Ændring af kontonumre til kasse og bank
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Hos Josefine

posteringer 3

Skrevet - 01/04/2011 :  09:45:11  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej!
Jeg har prøvet at ændre kontonumre på "kasse" og "bank", så de kan kan stå under Balance i stedet for under Resultatopgørelse. De numre, som kasserapporten har givet dem, 5800 og 5820 kommer nummermæssigt til at figurere ind under Resultatopgørelsen i den kontoplan, som jeg bruger fra min revisor.
Jeg kunne godt skrive de nye kontonumre på kasse og bank i "Systemkonti 1" i "Indstillinger" samt i kontoplanen, men når jeg nu vil udskrive Balancen, så er det stadig de gamle numre, 5800 og 5820 der kommer på udskriftet, og nu står der "ukendt konto" på dem begge fordi jeg har ændret det i kontoplanen.
Er det muligt at ændre disse numre på kasse og balance, så de står under Balance?

På forhånd mange tak for hjælpen



Bedste hilsner
Josefine

Support

posteringer 212

Skrevet - 04/04/2011 :  23:20:22  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Josefine.

Tak for din henvendelse.

Det er en lidt "speciel" situation du er havnet i. Dvs. når du udfylder linier i programmet så registreres det kontonummer der er angivet som kasse bank eller giro på posteringen/linien og dette nummer gemmes.

HVIS du så ændre kontonumrene for kasse, bank eller giro og angiver disse nye numre under programmets systemindstillinger, så er det kun FREMTIDIGE posteringer/linier der kommer til at være registreret med disse numre som "modkonto". Alle tidligere posteringer vil stadig have det gamle nummer registreret for kasse, bank og giro.

Det er derfor du oplever at de stadig kommer ud med de gamle numre på udskrifterne.

Dette er helt bevidst for at bevare historikken i programmet.

MEN - der er en måde hvorpå du kan opdatere alle kasse, bank og giro kontonumrene på tidligere posteringer.

Hvis du vælger programmets "indstillinger" i toppen af skærmen og herefter vælger "Systemkonti #1"-fanen. Du er nu hvor man ændre kontonummer for hhv. kasse, bank og giro - og du har jo nok været her før for at ændre kontonumrene. Du skulle gerne kunne se en lille knap med teksten "opdater" ud for hver linie hvor du kan vælge kontonumrene for kasse, bank og giro. Klikker du på hver af de 3 knapper, så opdaterer du gamle posteringer således at det nu er det nye nummer der er registreret på disse gamle posteringer også, og så skulle du meget gerne få tingene til at falde på plads på udskrifterne.

Det var en lang forklaring, men jeg håber du finder ud af det :-)

Mvh.

Daniél
KasseRapporten.dk
Til toppen af siden

Hos Josefine

posteringer 3

Skrevet - 05/04/2011 :  08:57:17  Vis profil  Svar med kopi af besked
Tak for hjælpen og den gode forklaring.
Det virker! Super!


Bedste hilsner
Josefine
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06