KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 KasseRapportens Hjælpe Forum
 Vedr. Fejl ved start af programmet
 Underlig besked ved start
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Support

posteringer 212

Skrevet - 21/10/2008 :  21:52:38  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej,

Vi har en kunde med problemer i forbindelse med åbning af programmet, hvor der kommer en meddelelse om at

”uidentificeret program ønsker adgang til din computer” – programmet er msacces.dk

Hilsen

Bent

Support

posteringer 212

Skrevet - 21/10/2008 :  21:54:46  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Bent,

Det lyder som om at der er en firewall der forhindre programmet i at køre. Det er helt korrekt at msaccess.exe skal benyttes til afviklingen af KasseRapporten, så der er ikke noget fordækt der. Men som sagt kan kundens firewall forhindre at programmet køre. Det er så et spørgsmål om at indstille firewallen så den tillader at msaccess.exe filen kører.

Såfremt problemet fremkommer på en VISTA PC med en gammel version af KasseRapporten (før medio 2007) så er der ikke meget at gøre umiddelbart, da de gamle versioner ikke fungerer med Windows VISTA - i stedet skal kunden købe seneste version, der kan benyttes på VISTA såvel som tidligere version af Windows.

Jeg håber dette var svar på dit spørgsmål.

Mvh.

Daniél Llobel
Til toppen af siden

Support

posteringer 212

Skrevet - 21/10/2008 :  21:55:57  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Daniél

Jeg har været inde og opdater adgangskode, men når jeg går ind i kassekladden får jeg fortsat advarslen ”uidentificeret….”. Her vælger jeg ”tillad” og så åbner kasserapporten sig. Indeholder dog kun en ”demo” og en ”egen kasserapport”. Ingen af disse indeholder gamle data eller den rigtige kontoplan! Hvad mon der er blevet af kundens gamle data og kontoplan?


Med venlig hilsen

Bent
Til toppen af siden

Support

posteringer 212

Skrevet - 21/10/2008 :  21:56:54  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Bent,

Advarslen du får har som sådan ikke noget med KasseRapporten at gøre - i den forstand at det styres af den firewall der er installeret, så medmindre du kan konfiguere firewallene til at acceptere kasserapporten/msaccess.exe uden at bede om bekræftelse, så vil den spørge hver gang.

Med hensyn til dataene - så er det jo svært umiddelbart at sige.

Har i netop geninstalleret programmet? Er det en ny PC?

Jeg kan sige at kasserapporten aldrig overskriver gamle datafiler når det bliver installeret eller geninstalleret. Men det der kan være sket, er måske det, at kasserapporten er blevet installeret i en anden mappe end oprindeligt, og derfor er det ikke de oprindelige datafiler der vises.

Du kan søge efter filer af typen MDB på PC'en. Så vil du måske finde de gamle filer.

Jeg håber det kan guide dig i rette retning.

Mvh.

Daniél
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06