KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 KasseRapportens Hjælpe Forum
 Generelle spørgsmål vedr. KasseRapporten
 Ændring til VISTA
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Support

posteringer 212

Skrevet - 24/10/2008 :  00:34:28  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg henvender mig, med henblik på flytning af kasserapporten jeg nu har installeret på min stationære pc under windows xp, kan det flyttes til min bærbare pc, der anvender vista? Og hvad skal jeg gøre for at det kan lykkedes?


Mit andet spørgsmål er at jeg har oprettet et nyt firma, hvor jeg også gerne vil anvende Jeres regnskabsprogram kasserapporten PLUS, dette skal jeg have installeret på 2 pc en stationær og en bærbar, begge med windows xp, kan det lade sig gøre, og hvad vil det koste.


Med venlig hilsen

Kenneth

Support

posteringer 212

Skrevet - 24/10/2008 :  00:35:51  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Kenneth,

Tak for din henvendelse.

Windows VISTA er noget anderledes indrettet end de tidligere version af Windows, som du måske har bemærket.

Det betyder bl.a. at mange programmet designet til de tidligere versioner af windows ikke umiddelbart kan installeres på VISTA. Dette gælder også KasseRapporten.

Har du købt programmet EFTER 1. april 2007, kan du umiddelbart installere og benytte det på din Windows VISTA PC.


Hvis du derimod har købt KasseRapporten FØR den 1. april 2007, vil du med stor sandsynlighed ikke kunne afvikle KasseRapporten på Windows VISTA.


Du er derfor nødt til at købe en opgradering/seneste version af programmet, for at kunne benytte det med Windows VISTA. I foråret 2007 sendte vi en skrivelse til alle vore kunder, med et tilbud om en sådan opgradering.


Med hensyn til at flytte dine data fra én PC til en anden, kan dette naturligvis sagtens lade sig gøre. Du kan læse hvordan, på programmets hjemmeside - www.kasserapoprten.dk under punkterne "Hotline" eller "Hjælpe Forum". Du er også velkommen til at ringe til hotlinen, hvis du vil guides igennem. Telefonisk hotline afregnes til hotline takst.


Vedr. dit andet spørgsmål:

Det kan sagtens lade sig gøre at benytte programmet på 2 PC'er - det kræver blot at man køber 2 eksemplarer af programmet. Du kan så med fordel benytte en USB Pen til at flytte dine data frem og tilbage mellem PC'erne alt efter hvilken du ønsker at arbejde på.


Vælger du denne løsning, kan jeg sende dig en lille vejledning pr. e-mail der beskriver hvordan du nemmest arbejder med dine data på 2 PC'er.


Jeg håber det var svar på dine spørgsmål - ellers er du velkommen til at skrive igen.


Mvh.

Daniél
KasseRapporten.dk


Til toppen af siden

Support

posteringer 212

Skrevet - 24/10/2008 :  00:36:28  Vis profil  Svar med kopi af besked
Tak for dit svar.

For nu at være helt sikker, jeg har pt. En ældre version af Kasserapporten installeret på en stationær pc. Med windows xp, Jeg ønsker at købe yderligere en licens af kasserapporten, til installering på en bærbar pc med windows vista, der til skal jeg også have en 523 mb pen til transport at data mellem de 2 maskiner, men kan de ”snakke sammen” når nu den ene er en xp og den anden en vista?

I bekræftende fald vil jeg hermed gerne bestille ovenstående, altså en ny licens af kasserapporten og en usb-pen til transport mellem mine 2 pc´er.

Jeg skal desuden have yderligere en licens af kasserapporten, men til et andet firma jeg driver.

Eller er det nødvendigt at bestille via hjemmesiden?

Kenneth
Til toppen af siden

Support

posteringer 212

Skrevet - 24/10/2008 :  00:37:42  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Kenneth,

Der er ingen problemer i at kasserapporten installeret på en XP kan snakke med kasserapporten installeret på en VISTA og omvendt. Selve programmet og funktionerne er de samme - VISTA stiller bare nogle helt andre krav til bl.a. installationen. Men når først programmet er installeret og kører, så kan de fint tale sammen på tværs.


Vedr. USB Pennen - så skal du være opmærksom på at den automatiske backup funktion vil fungere fint på din XP maskine - men ikke på VISTA maskinen. Fra VISTA maskinen kan du sagtens gemme dine data fra pennen og indlæse data fra pennen - det kan bare ikke gøres automatisk, det tillader VISTA ikke, så dér skal du gøre det manuelt.


Mvh.

Daniél
KasseRapporten.dk
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06