KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 Bogførings Eksempler
 LÆS: Hvordan oprettes og besvares spørgsmål?
 Bogføring af beholdning / både "morgen" og "aften"
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

30336546

posteringer 2

Skrevet - 09/03/2009 :  15:04:30  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej
Min kasserapport er startet op med beholdning kr. 0,00 i Kasse og kr. 0,00 i Bank, men når jeg er færdig med at postere og skal stemme af efter 1. kvartal, så får jeg meddelelse om, at der mangler at blive konteret 2 poster - og det er de to startbeholdninger på 2 x 0,00 kr.
Jeg har ikke valgt bilagsnr., kontonummer og heller ikke udfyld moms-feltet, men kun skrevet primobeholdning som tekst.

Jeg har bogført alt på samme dato, da der er tale om en mindre håndværksvirksomhed, hvor jeg kun posterer et par gange hvert kvartal og så var det nemmere kun at have én dato.
Jeg har også posteret aftenbeholdning på kassen - men kan så ikke få lov til at "komme videre" til aftenbeholdning for banken. Feltet er ikke simpelthen ikke aktivt - hvad gør jeg lige her?

Venlig hilsen

Klaus Jensen

Support

posteringer 212

Skrevet - 09/03/2009 :  18:46:43  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Klaus,

Tak for din henvendelse.

Lad mig se om jeg kan svare på dine spørgsmål.

Du skriver at du er startet op med beholdning kr. 0 i kasse og bank. I de tilfælde er det ikke nødvendigt at indtaste en startbeholdning, da den er 0 fra start. Fjern derfor blot de to startbeholdningslinier ved at slette alle felter på linien, så bør du ikke længere få besked om at du mangler at kontere de 2 poster.

Vedr. aftenbeholdning i kassen, så er formålet med det felt at man kan få registreret en evt. kassedifference. I følge bogføringsloven skal man afstemme sin kasse hver dag og det er til det formål at feltet er lavet.

Da du ikke på samme måde kan risikere at have en "difference" i din bank, er det ikke muligt at indtaste en aftenbeholdning hér - ej heller under giro eller diverse kolonnerne. Din bank stemmes jo af efter dine kontoudtog og bør derfor ikke resultere i en difference og dermed heller ikke i et behov for at angive en aftenbeholdning.

Jeg håber dette var svar nok, så du kan komme videre. Ellers er du velkommen til at skrive igen.

Mvh.

Daniél
KasseRapporten.dk
Til toppen af siden

30336546

posteringer 2

Skrevet - 10/03/2009 :  12:27:55  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Daniel

Tak for dit svar.
Jeg har fjernet posteringen på beholdningen for banken på kr. 0,00 - men jeg kan ikke få lov til at slette beholdningen for kassen, fordi jeg har indsat kassebeholdning aften og dermed låst kolonnen.

Kan jeg "låse" den op igen. Har kigget i manual m.m., men synes ikke at jeg kunne finde svar på det.

Kan du evt. hjælpe mig, for jeg får stadig fejlmeddelelse om, at der mangler en kontering?

Venlig hilsen

Klaus Jensen
Til toppen af siden

Support

posteringer 212

Skrevet - 10/03/2009 :  13:14:45  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej igen Klaus,

Kassebeholdningen kan låses op af hotline via en kode. Du kan anmode om denne kode via e-mail ved at maile dit programs computernummer og funktionskode til supporten (find mail adresse på hjemmesiden).

Du afløser computernummer og funktionskode, ved at vælge "registrering" i toppen af skærmen og herunder vælge fanen "registrering af kasserapporten".

Aflæs nu numrene og send dem til supporten.

VIGTIGT: Du må IKKE lukke billedet med koderne før du har modtaget en aktiveringskode retur fra supporten. Funktionskoden ændres nemlig hver gang du åbner billeder, så lukker du det inden aktiveringskoden er indtastet vil den ikke virke.

Når du retter henvendelse til supporten skal du angive hvilken version af programmet du har - dette kan du se helt oppe i toppen af skærmen.... på den blå bjælke vil der f.eks. stå:

KasseRapportenPLUS, ver. 2008.04 (eller lignende)

Alternativt - kan du sende en mail til hotline og bede om at blive ringet op for at få en kode der låser op for de låste tal. Bemærk dog at telefonisk assistance afregnes til hotline takst.

Med venlig hilsen

Daniél
KasseRapporten.dk
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06