KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 Bogførings Eksempler
 LÆS: Hvordan oprettes og besvares spørgsmål?
 Bogføring
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Petanqueklubben

posteringer 1

Skrevet - 06/01/2011 :  22:05:06  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg har tilmeldt mig KasseRaporten Light. Vi er en lille klub med omkring 50 billag og er ikke momsregistreret. Jeg har slettet kontoplanen og lavet en ny som har relevans til mine posteringer. Klade til kasseraport er lavet og kasse og bank beholdning stemmer. Jeg vil så gerne bogføre denne, men det kan jeg ikke da der bliver sagt at en eller flere posteringer mangler kontonummer. Der er kontonummer på samtlige posteringer undtaget når jeg overfører fra kasse til bank eller omvendt. Hvad gør jeg galt? Ellers en let og udførlig brugervejledning bare ikke lige med bogføringen!
På forhånd tak for hjælpen!
Jytte Christensen(kasserer i petanqueklubben Kibæk)

Support

posteringer 212

Skrevet - 09/01/2011 :  22:20:26  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Jytte,

Tak for dit indlæg. JEg er glad for at høre at I har glæde og gavn af programmet.

Lad mig først slå fast at du ikke som sådan BEHØVER at bogføre dine posteringer. Hvis alt stemmer er det for så vidt jo fint nok. Bogføringsfunktion er lavet for at overholde bogføringsloven og dokumentere at man har foretaget daglig bogføring, ved at tidligere registreringer (når man klikker på bogfør knappen) låses, således at man ikke kan ændre disse igen.

Det der kan være sket I jeres tilfælde er måske at I ikke har haft udfyldt kontonummer for kasse, bank og giro under programmets systemindstillinger fra start.

Så er der måske blivet foretaget en postering eller to, uden at programmet har kendt kontonummer for kasse, bank og giro og derfor er det muligt at disse posteringer mangler et modkontonummer.

I de "betalende" versioner af programmet, kan man udskrive en liste over de posteringer som programmet mener man mangler at kontore for nemmere at kunne identificere dem. Men denne funktion er ikke tilgængelig i den gratis version af programmet. Dette fordi LIGHT version "blot" er tænkt som en simpel erstatning for det at foretage sin bogføring i hånden.

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at skrive igen.

Mvh.

Daniél Llobel
KasseRapporten.dk
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06