KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 KasseRapportens Hjælpe Forum
 Generelle spørgsmål vedr. KasseRapporten
 Årskifte KR PLUS
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

mini-smeden

posteringer 5

Skrevet - 02/01/2011 :  10:59:21  Vis profil  Svar med kopi af besked
hej Daniél

jeg har lavet årsskifte, med overførsel af tal, har nulstillet alle statustal og i primo feltet til højre indskrevet saldi i bank og kasse, disse to tal blev så lagt sammen i systemet og feltet og saldoen står nu i feltet "kontrol sammentælling" nederst i kontoplanen, den skal jo være nulstillet, hvis jeg fjerner primosaldierne i bank og kasse igen, så er den jo nulstillet...men jeg skal jo ha de saldi stående når posteringerne kommer igang med 2011?
jeg har haft stillet et lign. spørgsmål, hvor jeg i samarbejde med revisor, fik den nulstillet, så jeg var sikker på at nu vidste jeg hvordan, men der er jo ingen tal endnu altså udover beholdningerne?

hvad gør jeg galt?

på forhånd tak
vh Louise

Support

posteringer 212

Skrevet - 11/01/2011 :  15:32:27  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Louise

Tak for din henvendelse. Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvad det er du har lavet :-)

Du skriver at du har overført tal ved årsskifte, men at du har nulstillet alle statustal. Det normale er jo netop, at statustallene flyttes med over til det nye år, mens driftskontiene nulstilles.

Der er ikke noget til hinder for at du i kontoplanen ændre i nogle af tallene - de korrigerer sig korrekt ved min test.

Men du skal selvfølgelig også korrigere korrekt d.v.s. at dersom du putter mere på under aktiverne f.eks. på bankkontoen så skal du jo også sørge for at passiverne ændres og det vil mange gange være sådan at det er egenkapitalen primo, der skal ændre.

Hvis ikke du korrigerer i både aktiver og passiver så vil du jo få en difference, der vil bliver ved med at følge dig. Differencen ses jo også på kontoplanen nederst.

Jeg kan ikke se at den nogen steder vil tælle sammen - kun hvis du både har tastet beholdninger ind i selve kasserapporten samtidig at med du også sætter dem på kontoplanen - så går det jo dobbelt.

Håber at det kan være til nogen hjælp.

Mvh.

Daniél Llobel
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06