KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 KasseRapportens Hjælpe Forum
 Vedr. Installation, Geninstallation & Backup
 Hvordan tager jeg backup af mine data?
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Support

posteringer 212

Skrevet - 19/08/2008 :  21:20:59  Vis profil  Svar med kopi af besked
Ønsker du at tage en backup af dine data kan dette gøres på forskellige måder.

Alt hvad du indtaster og registrerer på et regnskab gemmes i én fil. Har du oprettet flere regnskaber/datakilder vil hvert regnskab være gemt i sin egen fil.

Den nemmeste måde at lave en backup af sit regnskab på er via den automatiske BackupPen, som kan købes via hjemmesiden.

Pennen fungerer således, at når den tilsluttes PC'en og man godkender/accepterer at autorun programmet automatisk starter, så fremkommer et program-vindue hvorfra man kan vælge at gemme sit regnskab, blot ved et enkelt klik.

Herefter vil ens data blive kopieret til USB Pennen med et dato/tidsstempel, således at du kan opbevare flere versioner af dine regnskaber.

Alternativt kan du foretage en manuel backup af dit regnskab.

Når programmet er startet, skal du vælge "Udskriv" punktet i toppen af skærmen, og dér vælger "Kasserapporter".

Vælg "Én side pr. dag" og klik OK.

Indtast nu det datointerval der ønskes gemt. Du skal vælge en periode så den omfatter alt lige fra den dag du startede med at indtaste og frem til i dag.

Vælg dernæst at udskrive til fil/e-mail - og klik OK.

Alle dine KasseRapporter, bilag og din kontoplan gemmes nu på den placering du vælger, med et filnavn svarende til det du har angivet som dit Firmanavn i KasseRapporten.

Denne process kan gentages for alle de regnskaber man benytter i KasseRapporten.


Har man en automatisk backupprocedure på sin PC, er det i stedet en fordel at medtage hele KasseRapportens Data mappe og System mappe i den automatiske backup.

Alt efter hvilken version af Windows og KasseRapporten du benytter, vil placeringen af mappen være forskellig:

I Windows XP vil mappen oftest findes under: c:\Programmer\Kasserapporten\Data\
c:\Programmer\Kasserapporten\System\

I Windows VISTA vil mappen oftest findes under:
c:\ProgramData\Kasserapporten\Data\
c:\ProgramData\Kasserapporten\System\
eller
c:\Program Files (x86)\KasseRapporten\Data\
c:\Program Files (x86)\KasseRapporten\System\

I Windows 7/8 vil mappen oftest findes under:
c:\Program Files (x86)\LBC Support\KasseRapporten\Data\
c:\Program Files (x86)\LBC Support\KasseRapporten\System\

Sørg for at hele Data mappen og hele System mappen medtages i din backup.

Du kan se nogle små instruktionsfilm vedr. ovenstående ved at klikke på nedenstående film-ikoner (filmene er af ældre dato og kan afvige fra nyeste versioner af windows/kasserapporten - referer derfor ovenstående tekst også):

Film 1    Film 2
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06