Der kan være flere årsager til at programmet ikke kan gemme på disketten.
I en del ældre versioner af KasseRapporten gemmer programmet altid ALLE data - uanset hvilken periode du vælger. Har du tastet mange bilag ind - evt. fordelt over flere år - er det meget muligt at dine data fylder mere end, der kan være på disketten.
En anden årsag kan være at disketten du forsøger at gemme på ikke er tom, og at der derfor ikke er plads nok. Det er også muligt at disketten er defekt, eller måske er den skrivebeskyttet.
LØSNING: Prøv evt. at gemme dine data på skrivebordet eller et andet sted på din harddisk i stedet for på disketten, eller vælg en mindre periode. På denne måde kan du se hvor stor filen er og sikre dig at den kan være på disketten.
Brug altid nye disketter. På den måde er der mindst risiko for at de er defekte og de er altid tomme.
Tjek at disketten ikke er skrivebeskyttet, er den skrivebeskyttet er det ikke muligt at gemme på den.
Hører din KasseRapport til de versioner, der altid gemme ALLE dine data, og er filen derfor for stor til at kunne være på disketten, kan du overveje at opdatere til seneste version. Seneste version gemmer blot det interval du definerer. Instruktionsvideo vedr. ovenstående, kan ses ved at klikke på nedenstående film-ikon.
Film
|