KasseRapportens Hjælpe Forum
KasseRapportens Hjælpe Forum
Forum forside | Brugerprofil | Registrering | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Kodeord:
Gem password
Glemt kodeordet dit?

 Alle fora
 KasseRapportens Hjælpe Forum
 Vedr. Indtastningsproblemer
 Fejl ved valg af konto
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Support

posteringer 212

Skrevet - 21/08/2008 :  22:00:41  Vis profil  Svar med kopi af besked
Jeg får en fejlmeddelelse, hver gang jeg vælger en konto. Programmet siger, at jeg har valgt en overskrifts- eller sammentællingskonto ?


Hvis du i forbindelse med indtastning af et bilag, vælger eller indtaster et kontonummer, får du måske at vide, at det er en overskrifts- eller sammentællingskonto.

Alt efter om du benytter den almindelige version af KasseRapporten eller KasseRapportenPLUS, kan der være forskellige årsager til dette.

Benytter du den almindelige version af KasseRapporten og får du denne fejl, har du sikkert fået indlæst din kontoplan af revisor, eller du har selv importeret en kontoplan i programmet.

I forbindelse hermed er der blevet markeret at "Filen indeholder en komplet kontoplan til KasseRapporten".

Medmindre kontoplanen er udlæst fra en anden version af KasseRapporten, er det en fejl at markere dette punkt, og det vil som ofte resultere i at kontoplanen ikke bliver indlæst korrekt. Dette er årsagen til den fejlmeddelelse du modtager.

Benytter du KasseRapportenPLUS er din kontoplan oprettet forkert eller mangelfuldt.

LØSNING:
Såfremt du benyttede den almindelige version af KasseRapporten, er der ikke anden løsning end at slette den forkert indlæste kontoplan og indlæse den på ny - denne gang uden at markere at kontoplanen er en komplet kontoplan til KasseRapporten.

Du skal være opmærksom på at konti som du har bogført på allerede ikke kan slettes.

I KasseRapportenPLUS vælger du Kontoplan i toppen af skærmen og herefter vælger du "Udvidet kontoplan" for at tilpasse din kontoplan. Der kan kun bogføres på drift eller status konti.



En instruktionsvideo omhandlende dette kan ses via nedenstående film-ikon.

Film
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
KasseRapportens Hjælpe Forum © KasseRapporten Til toppen af siden
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06